Met de juiste energie aan de start!

Bij het doen van een triathlon wordt er veel gevraagd van het lichaam. Wanneer het lichaam een langdurige inspanning moet leveren, heeft het daar extra energie voor nodig. De twee belangrijkste energiebronnen tijdens lichamelijke inspanning zijn koolhydraten (snelle energie) en vetten (langzame energie).

Van de vetten heeft bijna iedereen voldoende voorraad. Van de koolhydraten is echter maar een beperkte hoeveelheid opgeslagen in het lichaam en bij een inspanning van meer dan 45 minuten heb je dus niet alleen vocht nodig, maar ook extra koolhydraten. Door deze op tijd in te nemen, zorg je ervoor dat je over genoeg voorraden beschikt om optimaal te presteren.

Drinken
Het is belangrijk dat je voldoende drinkt tijdens jouw wedstrijd. Het zorgt voor een snelle en betere opname van energie en handhaaft een gelijkmatige lichaamstemperatuur. Alleen water is hierbij niet voldoende omdat het je geen extra energie geeft en geen mineralen bevat. Kies daarom voor een isotone sportdrank. Deze bevat dezelfde concentratie stoffen als ons bloed waardoor de aanwezige koolhydratenmix van glucose-fructose goed wordt opgenomen.

Drinken tijdens het zwemmen, fietsen en lopen
Tijdens het zwemmen is drinken natuurlijk niet mogelijk. Het is wel verstandig om op de fiets te drinken. Hoeveel is afhankelijk van de afstand van je triathlon en de temperatuur. Houd bij het fietsen circa 500ml-750ml sportdrank per uur aan.

Ook na het fietsen, bij het lopen, verbruik je veel energie en verlies je vocht door het transpireren. Juist daarom is het belangrijk om genoeg te drinken. Want wist je dat een vochtverlies van 2% van je totale gewichtsverlies al voor vermindering van je sportprestatie kan zorgen? Het is dus heel belangrijk om voldoende te drinken, zeker als het iets warmer weer is.

Toch ervaren veel mensen het als lastig om genoeg te drinken tijdens intensief fietsen of hardlopen. Oefen het daarom goed tijdens trainingen. Het beste is om te oefenen met de sportdrank die je straks op de wedstrijddag onderweg ook aangeboden krijgt

 

Na de wedstrijd herstellen dankzij Vifit Sport

Hard trainen vraagt veel van je spieren. Na elke intensieve wedstrijd of training lopen je spieren een beetje beschadigingen op. Dat vraagt om herstel. De afwisseling van trainen en herstellen helpt je om sterker te worden. Wist je dat je spieren het meest vatbaar zijn voor herstel direct na het sporten? In elke portie Vifit Sport High Protein Recovery Drink zit 20 gram proteïne. Speciaal gemaakt om je spieren te ondersteunen na het sporten.

Naast proteïne zit er in Vifit Sport Recovery Drink ook vitamine D, kalium, magnesium en van nature calcium. Deze vitamine en mineralen dragen bij aan het functioneren van je spieren.

Gebruik Vifit Sport High Protein Recovery Drink direct na het sporten als vast onderdeel van je herstel.
De drink is handig mee te nemen, in je sporttas of zelfs in je jaszak en is zowel ongekoeld of gekoeld heerlijk om te drinken. Dat is nog eens makkelijk!

Vifit Sport High Protein Recovery Drink zit een handig meeneemflesje en is er in de smaken:

• Banaan honing
• Chocolade mokka
• Guaraná

De Vifit Sport Recovery Drinks hebben alleen natuurlijke smaakstoffen en bevatten geen kunstmatige kleurstoffen en conserveringsmiddelen.

Kom meer te weten over recovery en proteïne, bekijk de handige tips en adviezen van experts

  • Gebruik 1 portie (is 1 flesje van 330ml) binnen 30 minuten na het sporten.
  • Goed schudden voor gebruik.
  • Bewaren bij kamertemperatuur op een koele, droge plaats. Na openen gekoeld (max. 7 °C) tot 24 uur houdbaar.
  • Ten minste houdbaar tot: zie schroefdop.
Meer weten? Ga naar: Vifit Sport